Tuesday, April 7, 2009

Seterusnya pula aku menempuhi hari rabu dengan pelbagai aktiviti. Pada kali ini kami semua di kehendaki keluar mencari tempat yang sesuai dengan tugasan yang akan terima. Dr.Normaliza telah mengarahkan untuk menangkap gambar yang buat gaya yang menggambarkan peribahasa, bidalan dan sebagainya. Tekajut kami dibuatnya. Mana tidaknya terpaksa membuat bermacam-macam gaya berkaitan dengan peribahasa. Ada yang buat gaya kaki bangku, senyum-senyum kambing dan sebagainya. Kami dikehendaki menyiapkan tugasan ini dan dibentangkan melalui persembahan power point pada minggu hadapannya. Setelah kelas tamat kami pun pulang ke kolej masing-masing dan akan bertemu kembali pada hari sabtu ini untuk menyambung kembali tugasan yang telah diberikan.

Malam yang mendebarkan telah tiba kerana pada malam ini semua pelajar akan membentangkan persembahan power point yang telah diberikan masa 3 minngu untuk menyiapkan. Aku sangat takut kerana mana tahu tiba-tiba power point aku tidak boleh dimainkan. Tepat pukul 8.00 malam je Cik Allia tiba. Semuanya rasa berdebar apabila melihat dia termasuklah aku sendiri. Seorang demi seorang di panggil untuk membentangkan power point yang dibuat selama 3 minggu ini. Tiba pula giliran aku untuk tampil kehadapan dan mempersembahkan tugasan yang aku siapkan mengenai “budaya punk di kalangan remaja”. Hanya tuhan yang tahu bertapa hati aku berdegup dengan kencangnya kerana ketakutan. Aku berdoa agar power point aku tiada apa-apa masalah. Alahamdulillah pendrife aku tidak mendatangkan masalah. Persembahan power point aku berjalan seperti biasa. Selepas pembentangan aku siap tiba pula giliran kawan sebilik aku tetapi nasib kawan aku malang kerana dia tersalah buka folder. Folder yang dia buka tidak mengandungi lagu. Aku sungguh kasian melihat dia dan semua orang turut bersimpati melihat kekeruhandan kesedihan yang tergambar diwajahnya.
Pada hari sabtu kami telah bertemu kembali dengan ahli kumpulan bagi menyiapkan tugasan yang akan dibentangkan pada hari rabu ini. Kami terasa kepenatan kerana seharian menyiapkan juga tugasan ini. Hari yang di nanti telah tiba. Semuanya datang lebih awal kerana pada petang ini setiap kumpulan dikehendaki mempersembahkan power point yang telah dibuat berdasarkan arahan yang telah diberikan pada minggu lepas. Persembahan ini adalah selama 7 minit dan setiap persembahan mempunyai lagu. Pensyarah yang ditunggu telah datang. Beliau mengarahkan sesiapa sahaja yang hendak present dahulu. Jikalau lebih daripada pukul dua presentation tidak diterima. Kumpulan kami pun boleh dikatakan kumpulan yang hampir akhir yang present kerana semuanya berebut-rebut untuk menjadi yang terdahulu. Namun nasib baik kumpulan kami sempat. Berdebar juga apabila persembahan power point kami di bentangkan. Tetapi syukurlah kepada yang maha esa tiada apa-pa masalah yang menimpa. Hanya kegembiraan yang terpancar di wajah ahli kumpulan masing-masing dan pensyarah juga turut berbangga kerana kesemua palajar dapat menjalankan tugas yang telah ditetapkan. Beliau turut mengucapkan tahniah kepada setiap kumpulan.

No comments:

Post a Comment